A TCF 2.0 célja egységesíteni, hogy a hirdetésmegjelenítők, ügynökségek és egyéb hirdetéssel foglalkozó személyek és szervezetek hogyan jeleníthetnek meg személyre szabott hirdetéseket a GDPR-nek megfelelően.
Amiért most írok róla, az nem más, hogy a Google is integrálta a TCF-et és habár az AdSense-ben elvileg (még) nem kötelező TCF 2.0 kompatibilis CMP-vel (Consent Management Provider – a felhasználó hozzájárulását kérő üzenetek) kérni a felhasználó hozzájárulását, de például az Ad Managernél már jobban elvárják a TCF 2.0 használatát. A TCF 2.0 egyik fő előnye, hogy átad egy úgynevezett consent stringet a különböző partnereknek (pl. AdSense-nek), amiben benne van, hogy a felhasználó mihez adta a hozzájárulását.
TCF 2.0 CMP-t csak olyan üzemeltethet, aki regisztrálta és engedélyeztette magát az úgynevezett IAB Europe-nél (Interactive Advertising Bureau Europe). Itt lehet erről hivatalosan olvasni publishereknek (hirdetésmegjelenítőknek) szólóan: https://iabeurope.eu/tcf-for-publishers/, míg a regisztrált CMP-k listáját itt találjuk: https://iabeurope.eu/cmp-list/
A Google is elindította saját CMP szolgáltatását, bár nem nagyon hirdetik, hogy egyáltalán van ilyenjük idén augusztus 15 óta. Ez a Google Funding Choices, melyhez Ad Manager/AdSense hozzáférés kell, hogy használhassuk (https://fundingchoices.google.com/). Ezen kívül bármit lehet használni, ami a listán van nyilvánosként, de a legtöbb fizetős, vagy korlátozott. A Google szolgáltatása teljesen ingyenes. 🙂 Emellett lehet használni alapvetően nem TCF 2.0 kompatibilis CMP-ket is egyelőre.
A Funding Choices nem csak egy CMP, többféle üzenet közül is választhatunk:
Az üzenet beállítása így néz ki, egész jól beállítható: